اینفلوئنسر مارکتینگ به سبک اسنوپ داگ

اعلام ترک سیگار توسط اسنوپ داگ

اسنوپ داگ،‌ بازیگر و خواننده رپ – با نام اصلی کالوین بروادوس – که در طول سال‌های فعالیتش با مصرف آشکار ماری‌جوانا  شناخته می‌شود، با اعلام موضوعی پیش‌بینی‌نشدنی به طرفدارانش در رسانه‌های اجتماعی گفت که مصرف دخانیات را ترک می‌کند. این خبر در حالی منتشر شد که اسنوپ داگ همیشه به‌عنوان یکی از مشهورترین افراد در مصرف ماری‌جوانا شناخته می‌شد و حتی در برنامه‌های تلویزیونی و کنسرت‌هایش از این ماده استفاده می‌کرد. تصمیم او برای ترک مصرف دخانیات نه تنها برای طرفدارانش بلکه برای تمام کسانی که او را می‌شناسند شوکه‌کننده بود. البته بعدا مشخص شد که این پست بخشی از یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ است.

اعلام ترک سیگار توسط اسنوپ داگ
اعلام ترک سیگار توسط اسنوپ داگ

 

واکنش کاربران ، شوخی تبلیغاتی و اینفلوئنسر مارکتینگ

پست‌های اخیر اسنوپ داگ در اینستاگرام (با ۸۲.۹ میلیون دنبال‌کننده)، فیس‌بوک، تیک‌تاک و ایکس (هر کدام بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون) که اعلام می‌کرد سیگار را ترک کرده، به‌شدت ویروسی شدند و ۴.۷ میلیون لایک و ۱۷۴ هزار کامنت گرفتند. برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی حتی قول دادند که همراه با او سیگار را ترک کنند. یک نفر در کامنت‌ها نوشت: “اگر اسنوپ دیگر سیگار نکشد، این یک علامت بزرگ برای همه سیگاری‌هاست.” کاربر دیگری با لحن جدی‌تری نوشت: “سیگارنکشیدن نوع جدیدی از سیگارکشیدن است!” چند روز پس از این اتفاق، اسنوپ اعلام کرد که این یک بازی تبلیغاتی جالب بوده است. در واقع، او در حال تبلیغ اجاق‌های بی دود سولو استو (Solo Stove) بود که دود کمتری دارند و شعله بیشتری تولید می‌کنند.

اسنوپ داگ در کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ اجاق‌های بدون دود Solo Stove
اسنوپ داگ در کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ اجاق‌های بدون دود Solo Stove

تأثیر اینفلوئنسرها بر بازاریابی و چالش‌های پیش رو

صنعت بازاریابی با اینفلوئنسرها، صنعتی میلیارددلاری است که بسیار بیشتر از یک شوخی است. این شوخی‌ها در آینده بخش قابل‌توجهی از این صنعت خواهند بود، زیرا به برندها دسترسی غیرقابل‌تصوری به مخاطبان خود می‌دهند. این کمپین به طور کامل نحوهٔ درک مردم از محصول Solo Stove را تغییر داده است. این دسترسی ویژه، به همراه سایر استراتژی‌ها و تعیین قیمت‌ها، منجر به فروش هر چه بیشتر محصولات این شرکت خواهد شد. اما چه میزان فروش؟ این یک سؤال بزرگ است که به‌زودی باید پاسخ داده شود. برندها به دنبال دیدن نتایج تجاری این‌گونه اقدامات هستند و این یک چالش برای صنعت اینفلوئنسر مارکتینگ به شمار می‌رود. به نظر می‌رسد، این تبلیغات که به‌شدت موردتوجه قرار گرفته‌اند، یک نمونه بارز از نحوهٔ ایجاد گفت‌وگو در مورد محصولات است. در دنیای امروزی که اکثر افراد زندگی خود را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند، این اتفاقات آینده روشنی را برای بازاریابی‌های خلاقانه و مؤثر پیش‌بینی می‌کنند.منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *