اقتصاد اپلیکیشن‌ها در سال ۲۰۲۳: رشد ملایم، چشم‌انداز روشن

اقتصاد اپلیکیشن‌ها در سال ۲۰۲۳

اقتصاد اپلیکیشن‌ها در سال ۲۰۲۳، پس از کاهشی که در سال ۲۰۲۲ تجربه کرده بود، بار دیگر روند صعودی خود را از سر گرفت. بر اساس گزارش سالانه «وضعیت موبایل» که توسط شرکت data.ai منتشر شد، هزینه مصرف‌کنندگان برای اپلیکیشن‌ها در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل، ۳ درصد رشد کرد و به ۱۷۱ میلیارد دلار رسید. این رشد، عمدتاً به دلیل افزایش هزینه‌های مصرف‌کنندگان برای اپلیکیشن‌های غیربازی، به ویژه اپلیکیشن‌های اجتماعی و تولیدکنندگان محتوا بود.

در سال ۲۰۲۳، دانلود برنامه‌های کاربردی تقریباً ثابت ماند و به ۲۵۷ میلیارد رسید. این رقم تنها حدود یک درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت.

رشد چشمگیر اپلیکیشن‌های غیربازی

هزینه مصرف‌کنندگان برای برنامه‌های کاربردی غیربازی در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل، ۱۱ درصد رشد کرد و به ۶۴ میلیارد دلار رسید. این رشد، عمدتاً به دلیل افزایش محبوبیت برنامه‌های کاربردی اجتماعی و تولیدکنندگان محتوا بود.

در سال ۲۰۲۳، اپلیکیشن تیک‌تاک به نقطه عطف جدیدی رسید و اولین اپلیکیشن غیربازی شد که از مرز ۱۰ میلیارد دلار هزینه مصرف‌کنندگان در طول عمر خود عبور کرد.

 

رشد هفت برابری بازار اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی

پیشرفت‌های هوش مصنوعی مولد نیز به رشد اقتصاد اپلیکیشن‌ها در سال ۲۰۲۳ کمک کرد. بازار برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی مولد، در سال ۲۰۲۳ با رشد هفت برابری به ۸.۷ میلیارد دلار رسید.

برترین برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی از نظر هزینه مصرف‌کننده، چت‌جی‌پی‌تی، Ask AI و اوپن‌چت بودند.

رشد چشمگیر ساعات صرف‌شده در اپلیکیشن‌ها

ساعات صرف‌شده در برنامه‌های کاربردی در سال ۲۰۲۳ نیز رشد چشمگیری داشت و به ۵.۱ تریلیون ساعت رسید. این رقم، ۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت.

پیش‌بینی می‌شود که هزینه تبلیغات تلفن همراه در سال ۲۰۲۴ نیز رشد چشمگیری داشته باشد و به ۴۰۲ میلیارد دلار برسد.منبع

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *