
یوتیوب اخیراً به هنگام استفاده از نرمافزارهای مسدودکنندهی تبلیغات، سرعت کل سایت خود را کاهش داده است. تنها راه حل برای رفع این مشکل، غیرفعال کردن نرمافزار مسدودکنندهی تبلیغات یا ارتقا به یوتیوب پریمیوم است.
برای مقابله با تبلیغات روزافزون یوتیوب، کاربران برای سالها از نرمافزارهای مسدودکنندهی تبلیغات استفاده میکردند. طبق گفته یوتیوب، این روش دور زدن تبلیغات، نقض شرایط خدمات محسوب میشود. بدیهی است که تبلیغات پیش از ویدیو، منبع درآمد بزرگی برای این سرویس هستند و تنها راه برای اجتناب از آنها بدون استفاده از برنامههای شخص ثالث، پرداخت مستقیم هزینه یوتیوب پریمیوم است.
یوتیوب از آن زمان تاکنون، بهدو روش کاربران را از استفاده از نرمافزارهای مسدودکنندهی تبلیغات دلسرد کرده است. روش اول، نمایش پیامی است که میگوید: “نرمافزارهای مسدودکنندهی تبلیغات، شرایط خدمات یوتیوب را نقض میکنند.” سپس این پیام پیشنهاد میکند که نرمافزار مسدودکنندهی تبلیغات خود را خاموش کنید. کاربر بدون انجام این کار، امکان ادامهی تماشای ویدیو را نخواهد داشت.
روش دوم روشی است که بهتازگی برای تعداد بیشتری از کاربران در حال انتشار است. یوتیوب اخیراً سرعت کل سایت را هنگام استفاده از نرمافزار مسدودکنندهی تبلیغات کاهش داده است و آن را “مشاهدهی بهینه (suboptimal viewing)” مینامد.
بر اساس پستی در ردیت، چندین کاربر متوجه شدهاند که یوتیوب بهطور ناگهانی دچار تأخیر و Lag شده است. بهسرعت کشف شد که غیرفعال کردن هر نرمافزار مسدودکنندهی تبلیغاتی که استفاده میشود، بلافاصله سایت را احیا میکند.
خود ما نیز این نظریه را آزمایش کردیم و بهاندازهی کافی مطمئن شدیم که هر زمان نرمافزار مسدودکنندهی تبلیغات فعال باشد، یوتیوب “بیمار” و مشکلدار بهنظر میرسد. ویدیوها با سرعت بسیار پایینی بارگذاری میشوند، پیشنمایشها بهدرستی بارگذاری نمیشوند و ورود به حالت “نماسه” یا تمامصفحه بدون بازخوانی صفحه وب غیرممکن است.
این موضوع عمدتاً به دلیل یک توقف زمانبندی (timeout) مصنوعی است که در کد یوتیوب نوشته شده است تا شبیه به یک اتصال اینترنتی Laggy عمل کند. در حالی که این اقدام یوتیوب کاملاً جدید نیست، اما تعداد بیشتری از کاربران شاهد استفاده از این تاکتیک هستند.
اگر با این مشکل مواجه هستید، دو گزینه رسمی دارید که قبلاً ذکر شد: نرمافزار مسدودکنندهی تبلیغات را غیرفعال کنید یا به یوتیوب پریمیوم ارتقا دهید.
برای اکثر کاربران، هیچیک از این گزینهها ایدهآل نیستند و روشهای یوتیوب برای منصرف کردن کاربران از استفاده از نرمافزارهای مسدودکنندهی تبلیغات، بحثبرانگیز است. این امر، بینندگان را مجبور میکند بین پرداخت 10 دلار در ماه یا نشستن و تماشای تبلیغات ویدیویی غیرقابلحذف که گاهی اوقات تا 10 دقیقه طول میکشند، انتخاب کنند.